warning: Creating default object from empty value in /usr/home/www/hikmah/html/program/lib.php on line 582.

0311 10. Pemerintahannya Selepas Kematian Dajjal





0311 10. Pemerintahannya Selepas Kematian Dajjal



Imam Mahdi akan memerintah semula dunia ini selepas kematian Dajjal
dengan penuh keadilan, aman makmur dan bahagia. Lama
pemerintahannya pada masa ini adalah sembilan tahun. Dengan itu
lengkaplah tempoh pemerintahannya selama empat puluh tahun yang
penuh gilang-gemilang dan diriwayatkan dengan tinta emas. Itulah
kemuncak peradaban manusia pada akhir zaman dan tidak ada lagi yang
lebih hebat daripada itu.

Selepas membunuh sekalian bangsa Yahudi sehingga bangsa itu hampir-hampir sahaja pupus dari atas muka bumi ini, Nabi Isa AS akan membantu Imam Mahdi membunuh babi dan kera yang terdapat di seluruh dunia. Nabi Isa AS akan turut mematahkan salib yang terdapat, sama ada di gereja atau di bangunan atau di mana-mana sahaja sehingga akhirnya tiada lagi salib yang tinggal di atas dunia ini. Agama Kristian juga akan pupus dari atas dunia ini pada masa itu dan tidak akan muncul-muncul lagi sehinggalah ke saat berlakunya kiamat nanti.

 Pada masa inilah akan berlaku beberapa perkara besar, yang tidak pernah lagi berlaku sejak Nabi Adam AS hinggalah ke hari kiamat. Yang pertama sekali, diberkatkan pada buah-buahan sehingga buah yang ada pada hari ini menjadi besar-besar dan lazat-lazat, sehingga sebiji delima dapat dimakan oleh sekumpulan orang dan mengenyangkan. Kulitnya dapat menaungi beberapa orang budak yang berteduh di bawahnya. Begitu juga dengan buah-buahan yang lain, yang turut mengalami perubahan dari segi saiz, bentuk, rasa dan baunya.

Diberkatkan juga biji-bijian dan tanam-tanaman sehingga secupak benih yang ditanam dapat menghasilkan lebih daripada 700 cupak apabila dituai. Pokoknya juga cepat masak, tidak berpenyakit dan tidak perlu dibaja lagi kerana hujan yang turun mencurah-curah membawa bersama-samanya baja yang amat menyuburkan. Pokok-pokoknya juga tidak tinggi dan tidak mudah rosak. Dan secupak makanan yang dimasak dapat dimakan oleh sekumpulan orang sehingga mereka benar-benar kekenyangan kerananya.

Diberkatkan juga pada air, sama ada pada air hujan, air sungai dan air laut. Air begitu mudah diperoleh di mana-mana kawasan pun yang dikuasai oleh Imam Mahdi. Airnya mengalirkan parit-parit dan sungai-sungai dalam keadaan jernih dan bersih, tidak lagi kotor seperti sebelum Imam Mahdi muncul. Air yang bersih dan banyak ini selamat untuk diminum dan digunakan sebagai keperluan harian. Air hujannya membawa berkat yang amat banyak kepada manusia dan tidak membahayakan. Banyak hasil ikan dan makanan laut untuk dimakan oleh seluruh manusia. Semuanya diberkatkan oleh Tuhan melalui keberadaan Imam Mahdi dan Nabi Isa AS di kalangan manusia. Dan itulah kelebihan sesuatu umat yang mempunyai pemimpin yang bertakwa.

Diberkatkan haiwan-haiwan ternakan sehingga binatang-binatang itu berkembang biak dengan pesat, gemuk-gemuk dan besar-besar. Sekali perahan susunya dapat diminum oleh sekumpulan orang hingga kenyang. Haiwan-haiwan ini tidak perlu dijaga sangat kerana tidak ada orang yang mahu mencurinya, juga tiada haiwan pemburu yang akan menerkamnya. Haiwan ini akan keluar pada pagi-pagi hari dan pulang sendiri pada waktu petang. Haiwan-haiwan ternakan itu juga amat jinak, iaitu jinak dengan sendirinya sehingga tidak perlu dijinakkan lagi. Untuk menyembelih seekor lembu cukup seorang sahaja melakukannya, tanpa perlu meminta bantuan orang lain lagi. Ayam dan itik bertelur dengan banyak pada setiap hari dan dagingnya dapat dimakan selalu.

Diberkatkan pada haiwan-haiwan berbisa sehingga haiwan ini tidak mempunyai bisa lagi dan jinak pula dengan manusia. Haiwan-haiwan ini bukan sahaja tidak menakutkan manusia, malah boleh berkawan baik pula dengan anak-anak manusia seperti kawan yang sudah lama saling mengenali. Harimau, serigala dan singa akan keluar dari dalam hutan lalu berkawan dengan manusia di kampung-kampung dan bandar-bandar, tinggal bersekali dengan manusia tanpa sebarang mudarat. Ular dan kala berkawan dan bermain-main dengan anak manusia tanpa risau mereka akan mematuk atau menyengat kanak-kanak itu.

Diberkatkan pada masa sehingga setahun pada masa itu sama panjangnya dengan dua puluh tahun pada masa kita ini. Keadaan yang amat berkat ini menyebabkan kanak-kanak merasakan dirinya telah lama hidup sedangkan dia masih lagi kanak-kanak, seakan-akan dirinya telah dewasa manakala orang-orang dewasanya merasakan dirinya kembali seperti zaman kanak-kanak kerana tidak perlu memikirkan apa-apa lagi selain Allah SWT semata-mata, tidak seperti orang dewasa pada zaman ini yang terpaksa memikirkan sejuta macam perkara dan persoalan.

Diberkatkan pada pemerintahan sehingga Imam Mahdi diberi keupayaan untuk memerintah seluruh dunia ini, termasuk seluruh benua Amerika Selatan, Amerika Utara, seluruh Eropah Barat dan Eropah Timur, seluruh Asia dan Afrika. Kawasan-kawasan di hemisfera selatan seperti Australia, New Zealand dan negara-negara pulau di Lautan Pasifik juga akan tunduk dibawah pemerintahan Imam Mahdi. Diberkatkan juga pada pentadbiran sehingga tiada sebarang masalah yang akan ditimbulkan oleh rakyat, walaupun hanya seorang sahaja. Masing-masing redha dengan pemerintahan Imam Mahdi ke atas mereka. Tidak wujud lagi persaingan merebut kuasa seperti yang sedang galak berlaku pada hari ini, malah sanggup begaduh kerana mahukan jawatan dalam politik. Semua itu akan pupus sendiri dan tidak akan berlaku lagi pada zaman Imam Mahdi.

Diberkatkan pada harta benda sehingga manusia menjadi jemu dengannya kerana sudah terlalu banyak harta di atas muka bumi ini. Harta benda tidak lagi perlu dicari-cari kerana semuanya ini akan muncul sendiri dari dalam perut bumi, bukan lagi dalam bentuk butir-butir kecil seperti pada hari ini tetapi berketul-ketul seperti tiang-tiang rumah dan bergumpal-gumpal seperti busut besar yang sebahagiannya sehingga setinggi manusia berdiri. Sekaya-kaya manusia pada hari ini, iaitu zaman kita ini, dianggap semiskin-miskin manusia pada masa itu. Betapalah yang paling kayanya pada masa itu, bagaimanalah kayanya dia. Tidak terbayangkan oleh kita sekarang ini!

Diberkatkan pada manusia sehingga manusia menjadi seperti zaman kanak-kanak mereka, tidak pernah bergaduh dan menumpahkan darah. Tidak ada saling mendendam atau permusuhan, juga tiada sibukkan hal orang lain yang tidak ada kaitan dengan agama. Akhirnya, seluruh umat manusia hidup dalam keadaan penuh aman damai, bahagia dan sentosa sepanjang masa.

Akhirnya, setelah memerintah dunia ini selama sembilan tahun (atau kurang sedikit) menurut ukuran masa pada ketika itu, maka Imam Mahdi yang amat dicintai, disayangi dan ditaati tu meninggal dunia di atas katil di dalam rumahnya, di Timur. Berita kematiannya diketahui oleh semua manusia di seluruh dunia. Jenazahnya segera dimandi, dikafan dan seterusnya disembahyangkan secara sekali gus oleh semua umat Islam, walau di mana sahaja mereka berada. Teknologi pada masa itu dan bantuan keramat-keramat wali Allah memampukan seluruh umat Islam untuk memberikan penghormatan terakhir kepada pemimpin besar mereka itu. Itulah orang yang pertama sekali di dunia ini yang jenazahnya disembahyangkan secara serentak oleh seluruh umat Islam yang ada di seluruh dunia ini.

Dan, sebelum upacara sembahyang jenazah dilakukan, Nabi Isa AS dilantik menjadi Imam Mahdi yang baru, menggantikan Syeikh Muhammad bin Abdullah Al-Mahdi yang telah meninggal dunia itu. Tugas pertama Nabi Isa AS sebagai Imam Mahdi yang baru adalah mengimamkan seluruh umat Islam untuk menyembahyangkan jenazah arwah Syeikh Muhammad bin Abdullah Al-Mahdi, dan dimakmumkan oleh sekalian umat Islam. Demikianlah adanya. Setelah itu, jenazah Imam Mahdi pun dimakamkan di tempat beliau meninggal dunia itu. Tugasnya memimpin umat, kini terserah kepada Nabi Isa AS pula. Wallahu A’alam.

Artikel ini adalah bagian dari buku Imam Mahdi : Rahasia Kegemilangan Umat Islam pada Zaman Modern karangan Ustadz Hawari bin Abdul Malik

Post new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer