warning: Creating default object from empty value in /usr/home/www/hikmah/html/program/lib.php on line 582.

02200 36. Orang Islam Menakluk Bangsa Monggol dan Negara China





02200 36. Orang Islam Menakluk Bangsa Monggol dan Negara China



A. Dari Abu Hurairah RA, Nabi SAW bersabda,

“Tidak akan terjadi kiamat sehinggalah kamu semua memerangi suatu kaum (di China dan Mongolia) yang kasutnya adalah (diperbuat dari kulit dan) bulu. Dan tidak akan terjadi kiamat sehingga kamu semua memerangi suatu kaum yang matanya kecil/sepet.”        (Ibnu Majah)

B. Dari Abu Hurairah RA dari Rasulullah SAW bersabda,

“Hari kiamat tidak akan berlaku sebelum kamu memerangi suatu kaum yang seolah-olah muka mereka adalah perisai yang dipalu.”         (At-Tarmizi)

C. Dari Abu Hurairah RA, dia berkata, Rasulullah SAW bersabda,

“Tidak akan terjadi kiamat sehinggalah kamu semua memerangi suatu kaum yang matanya sepet dan hidungnya pesek, yang wajah mereka bagaikan perisai yang dilapisi kulit. Dan tidak akan berlaku kiamat sebelum kamu semua memerangi suatu kaum yang kasutnya dibuat daripada (kulit binatang dan) bulu.”  (Ibnu Majah)

D. Dari Amru bin Taghlib RA, dia berkata,

“Saya mendengar Rasulullah SAW bersabda, “Sesungguhnya termasuk alamat kiamat adalah apabila kamu semua memerangi suatu kaum yang wajahnya lebar. Wajah mereka bagaikan perisai yang dilapisi kulit. Dan sesungguhnya termasuk alamat kiamat ialah apabila kamu semua memerangi suatu kaum yang memakai kasut daripada bulu.” (Ibnu Majah)

E. Dari Abu Said al-Khudri RA, dia berkata, Rasulullah SAW bersabda,

“Tidak akan terjadi kiamat sehinggalah kamu semua memerangi suatu kaum yang matanya sepet dan berwajah lebar, matanya bagaikan mata belalang, wajah mereka bagaikan perisai yang dilapisi kulit. Mereka memakai kasut dari bulu (binatang) dan membuat perisai dari kulit dan mereka mengikatkan kuda-kuda pada pohon kurma.”        (Ibnu Majah)

Sebahagian ulama menafsirkan bangsa ini dengan bangsa Turki. Namun setelah mengamati-amati maksud sebenar yang dikehendaki oleh hadis ini, penulis meyakini benar-benar bahawa yang dimaksudkan itu adalah dari golongan berbangsa Cina di negara China dan Mongolia. Termasuk dalam erti hadis ini ialah bangsa Korea dan Jepun. Juga negara Taiwan dan Hong Kong serta Vietnam. Penaklukan Imam Mahdi terhadap negara China dan wilayah-wilayah di sekitarnya tidak mustahil kerana memang kawasan ini pernah dimasuki oleh pendakwah Islam sejak zaman pemerintahan Sayidina Osman bin Affan RA lagi. Mereka menggunakan jalan laut (melalui Lautan Hindi, Selat Melaka dan Laut China Selatan) dan jalan darat (melalui Laluan Sutera).

Sehingga kini, masih ramai penduduk di negara China yang beragama Islam, malah jika dikirakan jumlah yang beragama Islamnya sahaja, jumlah mereka adalah lebih ramai daripada jumlah keseluruhan penduduk Malaysia pada hari ini. Namun mereka ini terasing kerana sebelum ini negara China mengamalkan dasar tutup pintu kepada negara-negara luar dan ini menyebabkan negara itu terasing daripada pengetahuan dunia luar.

Penaklukan terhadap kawasan ini oleh Imam Mahdi melengkapkan lagi kegemilangan umat Islam yang sudah pun tiba ke kemuncaknya. Penguasaan mereka sudah benar-benar meliputi seluruh Timur dan Barat, tanpa ada lagi yang terkecuali. Dari atas, Rusia sudah dikuasai; ke selatan, Australia dan New Zealand sudah jatuh ke tangan Islam; di Timur, Jepun dan seluruh China sudah ditawan; di Barat, seluruh Eropah turut tertakluk dan di seberang sana, seluruh Amerika Utara dan Amerika Selatan sudah lama diletakkan di bawah pemerintahan Islam sepenuhnya.

Artikel ini adalah bagian dari buku Imam Mahdi : Rahasia Kegemilangan Umat Islam pada Zaman Modern karangan Ustadz Hawari bin Abdul Malik

artilel tak bertanggung

artilel tak bertanggung jawab,sejak kapan amerika dibwh pemerintahan islam..(mngkn 50-100thn lg)
terlalu berlebihan loe..tak tau malu...

* Sejarah menunjukkan, negara

* Sejarah menunjukkan, negara Romawi yang sedemikan hebat saja bisa runtuh. Pada zaman Julius Caesar, siapa yang sangka bahwa kerajaan itu akan runtuh?
* Sebelum Amerika, Inggris sangat berkuasa, sampai mengklaim bahwa matahari tidak pernah terbenam di kerajaan Inggris. Sekarang kita lihat pengaruh Inggris kalah jauh dibandingkan Amerika.
* Di zaman kejayaan Islam sampai tahun 700 H, Eropa di zaman kegelapan, sementara di negara Islam teknologi berkembang pesat. Siapa sangka dalam 700 tahun kemudian (saat ini), Eropa sudah bangkit sedangkan Islam tenggelam.
Jadi belum tentu Amerika akan tetap jaya seperti sekarang ini , belum tentu juga Islam akan tetap terpuruk seperti zaman sekarang. Kebangkitan Imam Mahdi sudah dikabarkan oleh Rasulullah, jadi yang mau menolaknya, mau menerimanya, atau mau menyambutnya terserah pilihan masing-masing individu.

Post new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer