warning: Creating default object from empty value in /usr/home/www/hikmah/html/program/lib.php on line 582.

02197 33. Umat Islam Memerangi Eropah dan Mereka Mencabul Perjanjian Damai





02197 33. Umat Islam Memerangi Eropah dan Mereka Mencabul Perjanjian Damai



A. Sabda Rasulullah SAW,

“Akan terjadi antara kamu semua dengan orang putih (Banil Asfar) suatu perjanjian damai. Kemudian mereka akan mengkhianati (memungkiri janji) kamu semua. Kemudian mereka berangkat menuju ke arah kamu membawa lapan puluh bendera. Setiap bendera (ada) dua belas ribu orang tentera (Kristian).”  (Ibnu Majah)

B. Rasulullah SAW bersabda,

“Tidak akan terjadi kiamat sehinggalah tempat perlindungan orang-orang Muslim yang paling rendah ialah di Baula’ (atau tempat mengintai musuh).” Kemudian Nabi menyambung lagi, “Hai Ali, hai Ali, hai Ali!” (Sayidina) Ali menyahut, “Demi ayah dan ibuku, saya wahai Rasulullah!” Baginda bersabda, “Sesungguhnya kamu semua akan memerangi (menyerang) Banil Asfar dan juga orang-orang sesudah kamu akan menyerang mereka sehingga orang-orang Islam yang terpilih akan keluar menuju mereka iaitu (kebanyakannya) dari penduduk Hijaz. Mereka itu tidak merasa khuatir, kerana Allah, akan cercaan orang yang mencela. Kemudian mereka akan menundukkan Kostantinopel (Eropah) dengan tasbih dan takbir. Mereka mendapatkan ghanimah yang belum pernah mereka dapatkan bandingannya (kerana tersangat banyak), sehingga mereka membahagi-bahagikan ghanimah itu dengan (menimbangnya menggunakan) perisai (sahaja). (Pada ketika itulah) ada orang yang datang (membawa khabar fitnah yang) berkata, “Sesungguhnya al-Masih Dajjal pasti keluar dari negeri kamu (di Timur).”  Ketahuilah negeri kamu itu dusta. Maka orang yang memegangnya adalah menyesal sedangkan orang yang meninggalkannya, juga akan turut menyesal.”        (Ibnu Majah)

Sebahagian keterangan mengenai hal ini sudah dijelaskan dalam bahagian terdahulu. Dan semasa umat Islam sedang menentang Eropah, iaitu pada tahun kelima, datang berita fitnah yang menyatakan Dajjal sudah keluar. Tujuan mereka berkata demikian adalah untuk menakut-nakutkan umat Islam kerana Eropah sudah benar-benar di ambang kejatuhan. Orang yang meninggalkan harta itu rugi dan yang mengambilnya juga rugi sebab berjaya ditipu oleh berita palsu yang mahu melemahkan semangat juang tentera Islam itu.

Artikel ini adalah bagian dari buku Imam Mahdi : Rahasia Kegemilangan Umat Islam pada Zaman Modern karangan Ustadz Hawari bin Abdul Malik

Post new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer