warning: Creating default object from empty value in /usr/home/www/hikmah/html/program/lib.php on line 582.

02194 30. Berlaku Perang Dunia Ketiga





02194 30. Berlaku Perang Dunia Ketiga


A. Sabda Nabi SAW,

“Seandainya umur dunia ini cuma tinggal sehari sahaja lagi, nescaya Allah akan memanjangkan hari itu, sehingga (Allah) mengangkat seorang amir daripada keturunanku, yang mana perang besar (Al-Malhamatul ‘Uzma) akan terjadi dalam masa pemerintahannya. Dan Islamlah yang akan menang. Sesungguhnya Allah tidak pernah mengingkari janji-Nya dan amat cepat (pula) hisabnya.”     (Imam Ahmad, at-Tarmizi & Abu Daud)

Rasulullah SAW sendiri sudah menyebutkan bahawa peperangan antara tentera Islam dengan tentera Kristian adalah perang yang sangat besar, yang menelan korban yang amat besar pula. Itulah dia Perang Salib terakhir atau Perang Dunia Ketiga atau Perang Penentu kerana jika Kristian kalah, maka seluruh agama Kristian akan punah ranah dan hanya tinggal sejarah. Jika Kristian menang, mereka akan terus kekal di atas muka bumi ini walaupun pengaruh mereka sudah amat merosot.

Dan sesungguhnya umat Islamlah yang akan menang ke atas Kristian dan seterusnya menakluk seluruh Eropah lalu mengislamkan penduduknya yang masih hidup. Mulai saat itu, agama Kristian tinggal sejarah kerana penganutnya kini amat kecil sekali, hanya kekal dianut oleh beberapa ribu orang sahaja, dan dalam kelompok yang amat minoriti pula. Yang lain telah memeluk agama Islam dan menjadi penganutnya yang soleh-soleh pula.

Perang ini amat dahsyat, melangkaui masa dua puluh tiga tahun bagi Eropah. Semasa peperangan ini, Eropah mengalami penderitaan yang hebat-hebat seperti kemarau panjang yang mengeringkan terus sungai-sungai yang selama ini tidak pernah kering, hujan yang tidak turun-turun walaupun setitik selama tiga tahun, kekurangan bahan makanan dan haiwan-haiwan ternakan yang habis mati kepanasan. Kebuluran brmaharaja lela di mana-mana sahaja di seluruh Eropah. Pendek cerita, Eropah mengalami kekalahan besar dan penderitaan yang amat dahsyat.

Anehnya, pada masa yang sama umat Islam pula sedang menikmati hidup yang sangat aman damai, bahagia dan berkat. Hidup mereka tidak pernah kurang satu apapun, air mudah didapati, tanaman berkembang subur dan haiwan-haiwan kembang biak. Harta benda pula melimpah ruah. Itulah keberkatan yang Allah turunkan kepada Imam Mahdi dan negara-negara yang berada di bawah kekuasaannya.

Artikel ini adalah bagian dari buku Imam Mahdi : Rahasia Kegemilangan Umat Islam pada Zaman Modern karangan Ustadz Hawari bin Abdul Malik

Post new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer