warning: Creating default object from empty value in /usr/home/www/hikmah/html/program/lib.php on line 582.

02190 26. Nama Panglima atau Khalifah Imam Mahdi di Eropah





02190 26. Nama Panglima atau Khalifah Imam Mahdi di Eropah



A. Kata Kaab al-Akhbar RH,

“Setelah al-Mahdi (mendapat kuasa), ada (wakil) khalifah yang bernama al-Qahtani. Dia memerintah sepertimana yang diperbuat oleh al-Mahdi. Dialah yang akan menundukkan bandar-bandar Romawi dan akan merampas ghanimah-ghanimahnya.”

Kata-kata tabiin ini adalah umum dan dapat ditafsirkan dengan beberapa maksud. Namun di sini, yang dimaksudkan itu adalah seorang pemimpin dari kalangan bangsa Melayu juga, yang dilantik sebagai wakil khalifah di benua Eropah. Siapa orangnya itu? Jika berdasarkan nama yang diberi, iaitu Al-Qahtani, adalah merujuk kepada nama pusat pemerintahan Imam Mahdi di Malaysia. Maknanya, pemimpin perang Imam Mahdi ke Eropah itu adalah dari kalangan yang berbangsa Melayu. Dan pastilah pemimpin perang yang dilantik itu adalah orang yang benar-benar terpilih dari kalangan yang amat terpilih. Marilah kita berdoa bersungguh-sungguh dan berusaha keras agar kita dimasukkan ke dalam golongan yang benar-benar terpilih itu. Mana tahu suatu masa nanti kita yang akan terpilih untuk merealisasikan kehendak hadis-hadis Nabi SAW dan ucapan para tabiin RH itu. Alangkah bertuahnya kita jika kita terpilih menjadi salah seorang anggota pasukan perangnya dan langkah pula bertuahnya juga jika diangkat sebagai pemimpin perang Imam Mahdi.

Artikel ini adalah bagian dari buku Imam Mahdi : Rahasia Kegemilangan Umat Islam pada Zaman Modern karangan Ustadz Hawari bin Abdul Malik

maksud saya

Maksud saya janganlah tergesa-gesa menafsirkan timur itu malaysia atau indonesia, sebut saja timur agar lebih objektif, saya pribadi senang saja kalau timur yg dimaksud itu malaysia tapi belum ada ulama besar yg menyebutkan hal itu, apalagi ulama dari Arab karena mereka pasti punya ego tersendiri mengenai Timur itu sendiri

melayunya darimana?

Ngarang nee, knapa ƍäª malu ngaku" ama yg belom. Tentu?

Indonesia dan Malaysia itu

Indonesia dan Malaysia itu sebenarnya satu kawasan. Pada zaman dulu biasa para ulama pulang pergi ke seluruh wilayah Indonesia & Malaysia (Nusantara). Ulama Walisongo juga kan wilayah kerjanya di seluruh nusantara. Baru sejak perang dunia 2 saja ada batas negara Indonesia-Malaysia.

Post new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer