warning: Creating default object from empty value in /usr/home/www/hikmah/html/program/lib.php on line 582.

02157 22. Diangkat Sebagai Amir di al-Qahtani





02157 22. Diangkat Sebagai Amir di al-Qahtani



A. Sabda Nabi SAW,

“Keadilan al-Mahdi meratai seluruh alam. Kemudian dia diangkat sebagai Amir di al-Qahtani. Demi Zat yang mengutusku dengan benar, bahawa dia (sungguh-sungguh) tidak (akan) ada yang (dapat) mengalahkannya.”(Abu Nuaim & at-Tabrani)

Al-Qahtani yang dimaksudkan dalam hadis ini adalah Malaysia pada hari ini. Ada beberapa hadis yang turut menyebutkan nama Al-Qahtani, dan setiap satunya mempunyai tafsiran yang berbeza-beza pula. Dalam hadis ini, yang dimaksudkan dengan Al-Qahtani adalah benar-benar Malaysia, menurut ilmu kita pada hari ini. Maksud itu tidak akan tersilap lagi kerana sudah disebutkan (dalam bentuk isyarat)  oleh Nabi SAW mengenainya dalam beberapa buah hadis yang lain. Hal ini tambah diyakini kerana sehingga kini, tidak terdapat lagi mana-mana tempat pun yang benar-benar dapat ditunjuk sebagai Al-Qahtani, iaitu kawasan Timur seperti yang dikehendaki oleh hadis-hadis.

Artikel ini adalah bagian dari buku Imam Mahdi : Rahasia Kegemilangan Umat Islam pada Zaman Modern karangan Ustadz Hawari bin Abdul Malik

Post new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer