warning: Creating default object from empty value in /usr/home/www/hikmah/html/program/lib.php on line 582.

02142 7. Tahun Keluarnya Ialah Sekitar Tahun 2000 Masihi





02142 7. Tahun Keluarnya Ialah Sekitar Tahun 2000 Masihi



A. Kata tabiin RH,

“Al-Mahdi akan muncul pada tahun 200.”

Salah satu keistimewaan tabiin RH adalah dapat membaca dengan jelas apa yang tertulis pada ruang Arasy yang maha besar dan luas itu. Keupayaan ini sebenarnya tidak mampu dimiliki oleh sebarang-barang orang melainkan orang yang telah mencapai taraf muqarrabin, iaitu muqarrabin di kalangan wali-wali Allah. Bukan semua wali Allah dikurniai dengan kelebihan ini. Dan nyata pula bahawa para tabiin adalah antara golongan yang mendapat kelebihan yang sangat istimewa ini. Kerana itu mereka dapat menyebutkan sesuatu perkara dengan hampir tepat seperti yang Allah SWT kehendaki, sesuai dengan apa yang tertulis di atas perpustakaan Arasy yang luas itu.

Apa yang disebutkan dengan angka 200 itu hanyalah kiasan semata-mata iaitu untuk menunjukkan bahawa angka sebenarnya ialah dua ribu. Dan tidak disebutkan tahun itu sama ada Hijriah atau Masihiah. Hal ini dilihat seperti disengajakan oleh beliau, untuk menyembunyikan sesuatu yang tidak patut diketahui oleh orang awam dahulu dengan tepat seperti apa yang tertulis di atas Arasy itu. Bukan pula maknanya mereka itu telah menipu orang atau cuba menyembunyikan sesuatu yang patut diberitahu. Maksud sebenarnya bahawa soal ini adalah salah satu soal yang rahsia yang sepatutnya hanya Allah SWT sahaja yang tahu dengan tepat, dan mereka diberitakan dengan sesuatu yang tidak boleh diketahui oleh orang ramai.

 Soal kiamat ini adalah antara rahsia yang sepatutnya hanya diketahui oleh Allah SWT sahaja, bukan oleh kita semua. Namun, untuk memuaskan hati orang ramai yang bertanya, maka Allah SWT berikan mereka suatu jawapan yang samar-samar yang sebenarnya patut dikaji semula oleh mereka yang mahu mencari kebenaran dalam soal ini. Kita yang hidup pada zaman ini sudah dikecualikan daripada hukum itu kerana memang kita ini hidup pada masa yang tepat dengan peristiwa besar itu berlaku. Maka tidak salahlah jika rahsia Allah SWT itu dibukakan kepada orang ramai, kerana kita telah sedia maklum akan hal itu dan mudah pula menerimanya jika diberitahu. Hanya orang-orang yang keras hatinya sahaja yang tidak akan mahu menerima kebenaran, walaupun kebenaran itu sudah terbentang terang di hadapan kedua-dua biji matanya.

Artikel ini adalah bagian dari buku Imam Mahdi : Rahasia Kegemilangan Umat Islam pada Zaman Modern karangan Ustadz Hawari bin Abdul Malik

Post new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer