warning: Creating default object from empty value in /usr/home/www/hikmah/html/program/lib.php on line 582.

02094 35. Tanda yang Keluar Itu Benar-benar Imam Mahdi





02094 35. Tanda yang Keluar Itu Benar-benar Imam Mahdi



A. Kata sahabat RA,

“Tanda-tanda kemunculan al-Mahdi (yang sebenar) adalah apabila harta pusaka melimpah-limpah, penguasa/pemimpin yang mengumpul harta telah mati (dalam kehinaan), setelah itu dia digantikan oleh seorang lelaki yang lemah, yang kemudiannya dipecat setelah dua tahun diangkat menjadi pemimpin, ada sekumpulan askar yang ditelan bumi di barat Damsyik, munculnya tiga belas tokoh di Syam dan keluarnya penduduk Maghribi (Afrika) ke Mesir.”

Apabila Syuaib bin Saleh at-Tamimi mendapat kuasa di sebelah Timur, maka beberapa tanda baru akan muncul. Yang paling ketara ialah keluarnya harta benda di sekitar pusat pemerintahan beliau, yang menyebabkan seluruh penduduk di kawasan itu menjadi kaya raya dan tidak tergugat ekonomi mereka walaupun cuba disekat oleh negara-negara kafir yang lain. Tanda kedua yang disebutkan itu sudahpun berlaku, iaitu berlakunya terlebih dahulu dari kemunculan Pemuda Bani Tamim. Orang yang dimaksudkan itu adalah Presiden Indonesia iaitu Soeharto yang dikatakan mati, kemudian digantikan oleh seorang lelaki yang lemah (mempunyai kecacatan zahir dan kelemahan dalam kepemimpinan) lalu dipecat setelah hampir dua tahun memerintah. Pemimpin yang dimaksudkannya itu adalah Gus Dur atau nama sebenarnya Abdurrahman Wahid. Ini juga sudah benar-benar berlaku.

Selain itu, disebutkan juga peristiwa pasukan tentera yang tenggelam di Damsyik. Ini menunjukkan akan berlaku dua peristiwa pasukan tentera yang tenggelam ke dalam bumi. Tanda lain yang disebutkan adalah kemunculan tiga belas orang pemimpin umat pada akhir zaman, yang juga merupakan orang paling kanan bagi Imam Mahdi. Mereka ini akan diketahui setelah At-Tamimi mendapat kuasa di Timur. Disebutkan juga apabila At-Tamimi mendapat kuasa di Timur, penduduk Islam Afrika yang masih kukuh mengamalkan tarekat dan amalan sufi akan meninggalkan negara mereka dan berpindah ke Mesir atau Timur Tengah untuk bergabung dengan Al-Hasyimi. Mereka ini seterusnya akan menjadi sebahagian daripada anggota pasukan tentera Al-Hasyimi. Pada waktu itu, Al-Hasyimi sedang bersiap-siap menuju ke Khurasan untuk bergabung dengan pasukan Khurasan dan Asoib dari Timur.

Artikel ini adalah bagian dari buku Imam Mahdi : Rahasia Kegemilangan Umat Islam pada Zaman Modern karangan Ustadz Hawari bin Abdul Malik

Post new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer