warning: Creating default object from empty value in /usr/home/www/hikmah/html/program/lib.php on line 582.

02057 12. Bangsa Eropah Menguasai Seluruh Dunia





02057 12. Bangsa Eropah Menguasai Seluruh Dunia



A. Dari Mustaurid Al-Qurasyi RA berkata, aku mendengar Rasulullah SAW bersabda,

“Kiamat akan tiba (setelah) bangsa Rom membentuk sebahagian besar dari umat.” Amru bertanya kepadanya, “Benarkah ucapanmu itu?” Jawabnya, “Aku mengucapkan apa yang aku dengar daripada Rasulullah SAW,” dan lagi sabdanya, “Kalau kamu menyebutkan demikian, sungguh mereka telah memiliki empat keadaan. Pertama, mereka mempunyai kesabaran dalam menempuh cubaan. Kedua, segera membaiki diri untuk pulih selepas kesusahan. Ketiga, menyerang balas selepas peperangan pertama. Dan keempat, mereka bersikap baik terhadap janda-janda, anak-anak yatim, dan yang lemah. Dan yang kelimanya ialah mereka bersikap baik dan mendiamkan diri sahaja terhadap penindasan oleh raja-raja.”

Hadis ini menjelaskan ciri-ciri bangsa Eropah sehingga mereka berjaya menegakkan tamadun mereka sendiri dan seterusnya berjaya menakluk seluruh dunia. Hadis ini juga menjelaskan bahawa bangsa Eropah akan bangun menguasai dunia, iaitu setelah umat Islam dan kekuasaan mereka semakin lemah. Maka yang sebenarnya berlaku, bukan kerana orang-orang Barat itu kuat, tetapi sebetulnya umat Islam sendiri yang lemah. Maka antara dua keadaan, Islam kalah kerana mereka terlalu lemah, sedangkan lawannya Kristian juga sebenarnya lemah.

 Umat Islam kalah dan terhina kerana mereka meninggalkan Tuhan sehingga akhirnya Tuhan membiarkan mereka dikalahkan oleh pihak musuh. Ramai yang beranggapan bahawa Barat itu kuat, sedangkan sebenarnya Barat itu sendiri amatlah lemahnya. Umat Islam terbiar kerana Allah tidak menurunkan bantuan-Nya kepada mereka, sebab mereka membiarkan Allah. Bagaimana Allah akan membantu mereka sedangkan mereka sendiri tidak mahu menghampirkan diri kepada Allah dan tidak pun meminta bantuan-Nya melalui orang-Nya?

Hari ini umat Islam yang pernah menjadi tuan suatu masa dahulu, terpaksa mengemis nasib pada bangsa Yahudi dan penganut Kristian untuk mendapatkan makanan dan bantuan. Umat Islam kalah dan hancur lebur pada hari ini, dikerjakan oleh musuh-musuh Islam itu. Tidak cukup dengan menerima sistem Barat sebagai sistem umat Islam, seluruh masjid dan umat Islam sendiri pun hendak di-Kristiankan sama. Dan pada tahap ini, kejayaan Kristian dan Yahudi dengan kekalahan umat Islam sempurnalah sudah. Hakikat ini tidak boleh kita nafikan lagi.

Kita kini sudah 700 tahun menerima kekalahan, sama lamanya dengan tempoh kemenangan Islam iaitu 700 tahun yang pertama. Kemenangan kita ke atas seluruh dunia sudah disebutkan oleh Rasulullah SAW dan benar-benar terjadi. Kekalahan kita kepada Kristian dan Yahudi juga sudah benar-benar terjadi seperti yang disebutkan oleh baginda SAW. Maka abad ini adalah abad penentu, sama ada kita akan bangkit semula atau akan terus kalah. Jika kita berjaya, kita akan bangkit semula menjadi penguasa di bumi dan tuan yang memegang tampuk pemerintahan, ekonomi, pendidikan, perhubungan dan sebagainya.

Cukuplah apa yang telah dilakukan oleh orang-orang Yahudi dan Kristian itu terhadap kita umat Islam selama ini, dan cukuplah tempoh untuk mereka memegang tampuk pemerintahan dunia ini. Walau hanya beberapa tahun mereka memerintah dunia ini, sudah terlalu banyak kerosakan yang telah mereka lakukan, dan banyak pihak yang terlalu menderita akibat perbuatan mereka yang bermaharajalela itu. Maka kini giliran mereka pulalah yang menerima balasan terhadap kekejaman dan penindasan yang telah mereka lakukan, suatu balasan daripada Tuhan sendiri. Sekarang pun, mereka secara beransur-ansur sedang menerima pembalasan yang setimpal terhadap perbuatan jahat mereka itu.

Ingatlah bahawa Allah SWT telah berfirman di dalam al-Quran:

Mereka (orang-orang kafir) berhasrat untuk memadamkan cahaya Allah dengan mulut-mulut mereka, sedangkan Allah pula akan menyempurnakan cahaya (agama)-Nya sekalipun amat dibenci oleh orang-orang kafir itu.  (An-Nahl : 125)

Dendam orang-orang Yahudi dan Kristian itu sudah dinyatakan juga oleh Allah di dalam al-Quran dengan firman-Nya:

Dan tidak sekali-kali redha kepadamu oleh Yahudi dan Nasrani sehinggalah kamu mengikut cara agama mereka.          (Al-Baqarah : 119)

Sesuai dengan dua buah firman Allah itu, yakinlah kita bahawa apa yang baginda SAW sebutkan sudah benar-benar berlaku. Yahudi dan Kristian sudah berjaya mengatasi kita, menundukkan kita dan memaksa kita mengikut cara mereka dalam segenap urusan kehidupan kita. Kita sehingga kini masih tidak mampu membebaskan diri kita, keluarga kita, masyarakat kita, negara kita dan seluruh dunia Islam daripada cengkaman Barat yang kukuh itu. Kita kian lemas dalam dunia kita sendiri, dibiarkan lemas oleh Allah SWT (kerana kita membiarkan Allah dan orang-orang-Nya) dan dibiarkan juga lemas oleh musuh zahir kita itu. Dan sehingga ke hari ini, masih tidakkah lagi kita terfikir untuk membela diri? Masih mahukah kita terus-menerus menjadi pengikut setia dan penyambung kepada sistem Yahudi dan Kristian yang tidak pernah mahu tunduk kepada Allah itu?

Ingatlah, kita amat memerlukan seseorang yang cukup gagah jiwanya, tinggi takwanya, kuat rohaninya untuk meruntuhkan tembok dan dinding tebal sistem Yahudi dan Kristian itu. Orang itulah yang akan menebus kembali kekalahan umat Islam dahulu, membina kembali tamadun Islam yang tinggal kenangan dan membina semula identiti kita yang telah hilang lenyap ditelan oleh identiti Barat. Orang itulah yang akan menghidupkan semula semangat jihad yang telah lama ditembak mati oleh Barat itu, menyebabkan umat Islam kembali bangun menyerahkan jiwa raganya demi menebus iman, takwa, maruah dan tamadun yang telah lama terkubur itu.


Artikel ini adalah bagian dari buku Imam Mahdi : Rahasia Kegemilangan Umat Islam pada Zaman Modern karangan Ustadz Hawari bin Abdul Malik

Post new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer